kés, villa, olló

KeszthelyKeszthely, Festetich kastély

A kastély nagyon szép, egyedülálló. Kissé csalódott voltam a fotójegy miatt, igaz megvettem. Inkább lenne párszáz Ft-al drágább a belépő, de a fotó és videojegyet lehúzásnak tartom. A fotójegy megvásárlása miatt…

KeszthelyEltűnt Árpád-kori falu 42 - Fenék falu avagy Valcum Castrum

Balatoni átkelést biztosító római erődítmény, hajdani Festetich-birtok, lovarda (itt volt a híres fenéki Festetich ménes), itt született Szendrey Júlia. A területnek komoly történelme van. A középkori Fenék falu a Sármellékre vezető út mellett terült el…

KeszthelyKeszthelyről futás Fenékpusztáig

A keszthelyi rövid pihenő után mentem tovább Fenékpusztára, ami csak a km szám miatt volt a következő szakasz vége. Peti közben elment megnézni a fenékpusztai kastélyt. Keszthelyen nagyon megtetszett egy barack a boltban, aztán menet közben meg is ettem és rá…

KeszthelyVonyarcvashegyről futás Keszthelyre

Éjjel szétfagytunk, reggel 7-kor arra ébredtünk, hogy megsülünk, mert elkezdett rásütni a nap a sátorra. A kemping éttermében reggeliztünk, de mivel csak 8-tól adtak, kilenc óra lett, mire elkezdtem futni a kempingből Keszthely felé, már akkor elég melegben. A…

The village heights golf resortKréta sziget, Chersonisos,The Village Heights Golf Resort*****

Pénteken reggel hatkor már a FlyNiki egyik repülőgépéről néztem le az ébredező Gráz-ra. Miután megreggeliztünk Athén felett, nemsokára már landoltunk is Kréta fővárosában, Heraklion-ban. A nyári időszámítás miatt csak egy órát ugrottunk az időzónában, így már fél…

KésmárkKežmarok (Késmárk), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A szepességi városok közül ez tetszett a legjobban (ha sorrendet akarok felállítani, akkor másodikként Lőcsét jelölném). Elsősorban azt kell tisztázni, hogy - a helybeliek szerint - a pontos magyar kiejtése Kézsmárk. Igazából azért tetszett…

Barabás villaBudapest, a Barabás villa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ismét találtam egy olyan helyet Budapesten, amivel kapcsolatban korábban előítéleteim voltak, azt hittem, hogy egy gazdagoknak való étteremről van szó. A múlt héten erre jártam és gondoltam, megnézem milyen árak vannak itt (mármint az étteremben)…

VillaTivoli Villa D'Este

A mindenkori Pápa nyári rezidenciája, nem messze Rómától és természetesen, Vatikán Várostól. Egy gyönyörű szép kisebb kastély, de az igazán kellemes jelenséget a kert nyújtja, ahol sok szép, formára nyírt növény között, szobrokat is lehet csodálni, szökőkutakkal…

VillamosGrác - Mariatrost, Villamos Múzeum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Maritrost-ban a már korábban tárgyalt rendkívül látványos templomon kívül van még egy érdekes hely, ez a Villamos Múzeum. Igen könnyű megtalálni, ahol lekanyarodunk a templom felé, rögtön a kereszteződés után jobbra található…

VillagazdaságNemesvámos, Balácapuszta, Villa Romana

Ismét egy régebbi látogatásunk helyszíne. Nemesvámos és Veszprémfajsz között félúton található Balácapuszta, a XX. században feltárt Római villagazdaság helyszíne. Feltárása mostanában is folyamatban van. Közép-európában páratlan, a kiállítás…

KeszthelyKESZTHELY, Balatoni múzeum

A lelkes lokálpatrióták által létrehozott intézmény kezdettől fogva arra törekedett, hogy megmentse és összegyűjtse a Balaton környékének történeti, régészeti, néprajzi…

KeszthelyKeszthely, Festetics-kastély

A Festetics-kastély Keszthely kiemelkedő jelentőségű műemléke. Építése még a 18. század közepén kezdődött el, ám csak az 1880-as években nyerte el végleges formáját. A 18. század elején Keszthely több földesúr tulajdonában volt. A legnagyobb…

Koamas jacuzzi beach villaKoamas Jacuzzi Beach Villa - Kuredu

Talán kezdjük a sétánkat ott, ahol a szállásunk volt: Koamas Jacuzzi Beach Villa. Mint korábban írtuk, a szállások hol is lehetnének máshol, mint a vízparton, hiszen ez egy sziget nem igaz?Nos nem, mármint tényleg sziget, de nem minden szállás…

KeszthelyKeszthely, a Festetics kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az utóbbi időben egy kicsit lusta voltam a beszámolók közzétételében, de ennek egyrészt az volt az oka, hogy az év végére egy kicsit elfáradtam, valamint elkészítettem a mozdonyok és vasúti szerelvények fotóalbumait…

Keszői-várVÁRKESZŐ, Keszői vár romja

A Fertő-tó felé útközben álltunk meg a Keszői vár romjánál. A Rába part errefelé szép, fákkal, erdőkkel övezett. A várból mára szinte semmi sem maradt, a vár helyén kis park van. A kis facsoportot egy kis árok vesz körül, ez a vár hajdani…

KeszthelyZALA TORKOLAT, Somogyi oldal

Idén az első jelentősebb kirándulásunk. Az érintetlen balatoni táj volt a cél. Itt a tópart még természetes, ami ma már igen ritka. Azért 100%-ban nem mondanám érintetlennek, mert látszik, hogy a tótól feljebb, a múltban kissé meg volt piszkálva…

VillaggioBellariva villaggio - camping

Ezt a helyes kis kempinget választottuk Peschici -i tartózkodásunk során. A döntésben persze nagy szerepet játszott az, hogy közvetlenül a vízparton van, valamint a város lenyűgöző éjszakai…

KeszegKeszeg, a Huszár-Purgly kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az is megdöbbentő, hogy néhány felkapott kastélyon kívül szinte ismeretlen a többi (még nekem is). Ennek persze az is lehet az oka, hogy 45 után nálunk (érdekes, hogy a cseheknél nem?) szinte minden nemesi eredetű dolgot…

VillaviciosaValdediós

Rövid sárfürdő után megérkezem Villaviciosába, a sidra fővárosába. Ennek majd remélem szentelek egy külön gasztro postot. Igyekszem ezekből is többet írni. Kevés kedvem van leülni, inkább megyek tovább, közeledik a pont, amit az útikönyvem…

VillamosStarý Smokovec (Ótátrafüred), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most vessünk néhány pillantást Magastátra község központi településrészére, Ótátrafüredre. Hasonlóan más településrészekre, ez is egy nyaraló (telelő) hely, saját lakossal alig rendelkezik. Szálloda szálloda hátán, panzió panzió hátán…

Késő gótSankt Marein bei Graz, Maria im Dorn, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint korábban már írtam, ezen a hétvégén nem volt szerencsém a meglátogatásra kijelölt kastélyokkal. A cirkálásom közben átmentem ezen a falun is és azért csak megakadt a szemem ezen a templomon. Igen jó kiállású, nagyon szép templom…

Sangu water villaSangu Water Villa - Kuredu

Ezek a villák masszív faoszlopokon állnak a tengerben, a sziget észak-nyugati oldalán. A teraszról napközben figyelemmel kísérhetjük a ház alatti élővilágot, a néha-néha itt is felbukkanó babycápákat, ahogy megpróbálják elsajátítani a vadászat tudományát…

Oszd meg ezt a keresést: kés, villa, olló